18 Aralık 2008

ÇAĞDAŞ ŞEHİRLER NASIL OLUR? (Kaldırım ve Yol)

KALDIRIMLAR VE YOLLAR

— Asfaltın üstüne asfalt dökülerek yollar yükseltilmez.
Böylece kaldırımlar da belirli aralıklarla yükseltilmez.
— Kaldırımın yüksekliği yoldan en fazla 10 santim olur.
— Kaldırım taşları, kaldırımla aynı yükseklikte olur, daha yüksek değil.
— Yol ile kaldırım taşı arasında, yağmur suyunun toplanıp kanalizasyona bağlanacağı mini kanallar olur.
— En çok 25 metrede bir yol kenarında, yağmur suyunun kanalizasyona bağlanacağı ızgaralar bulunur.
— Şehrin tarihi bölgelerindeki dar sokaklara inatla kaldırım yapılmaz.
— Bazı sokaklardaki kaldırımlar ise kaldırılır. Yol, tek bir yükseklikte ve düz olarak yapılır.
Yaya yürüme alanları da farklı renkte kaplama ile kaplanır.
Gerekirse yaya yürüme alanı ile yol arasını babalarla bölüp zincirlerle ayrılır.
— Şehrin tarihi bölgelerindeki yollar Arnavut Kaldırımı yapılır.
— Sokaklar yaşlıların, sakat arabalarının, bebek arabalarının ve çocukların rahat hareketine uygun biçimde yapılır.
— Yolların altında altyapı tünelleri olur. İçinden elektrik, telefon, su, doğalgaz boruları geçer. Genişliği ise içinde rahatlıkla çalışılacak ve gelecekteki kapasite artışını karşılayacak kadar olur.
— Bu altyapı tünellerinin altından ise kanalizasyon ve yağmur suyu kanalları geçer. Bunlar sayesinde yolların kazınması biter ve gerekli tüm işler yolun altından yapılır.
— Bu altyapı tünellerine bina giriş kapılarının altından bağlantı yapılır. Binaların giriş kapılarının altı bu bağlantılar için standart biçimde yapılır.
— Bina girişlerinin yüksekliği, kaldırımdan en fazla 1 basamak olur. Ayrıca yoğun kullanımı olan binaların girişinde düşük eğimli rampa bulunur.
— Sokak lambaları, şehrin kültürel birikimini ve geçmişini yansıtan estetik incelikte olur.
— Köprü ve yol korkulukları da aynı tarihsel birikimin ürünü olur.
— Şehirler insanlar içindir; Şehir merkezlerinde, alanlarda, yoğun yaya hareketinin olduğu bölgelerde araç trafiği yeraltına alınır.Böylece, yayaların kullanımına ve yeşil alanlara daha çok yer ayrılır.